26.05.2018

ΤΑ ΩΦΕΛΗ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ

Είναι γνωστά τα οφέλη της άσκησης για το σώμα μας. Δυναμώνει το μυϊκό σύστημα, βοηθά στην πρόληψη της οστεοπόρωσης, γυμνάζει τον καρδιακό μυ, τους πνεύμονες, βοηθά στην κυκλοφορία του αίματος, και πολλά άλλα.

Δεν είναι όμως γνωστά τα οφέλη της άσκησης για τον εγκέφαλό μας. Τελευταίες μελέτες έδειξαν ότι η συστηματική άσκηση μέτριας έντασης, έχει πολλαπλά οφέλη για τον εγκέφαλο και γενικά το νευρικό σύστημα. Πιο συγκεκριμένα, 

  • αυξάνει ην παραγωγή νευροχημικών ουσιών που ενισχύουν την αναδόμηση των εγκεφαλικών κυττάρων
  • βελτιώνει την μνήμη 
  • επιμηκύνει το εύρος αντίληψης του περιβάλλοντος ( την τοποθετησή μας στον χώρο) 
  • ενισχύει την ικανότητα λήψης αποφάσεων
  • βοηθά στην ανάπτυση νέων νευρώνων και αγγείων
  • βελτιώνει την ικανότητα εκτέλεσης πολλαπλών ενεργειών και του σχεδιασμού δραστηριοτήτων

 

Η άσκηση έχει οφέλη και στον ψυχικό κόσμο του ανθρώπου.

Στις χώρες του δυτικού κόσμου, οι άνθρωποι είναι κινητικά λιγότερο ενεργοί απ' ότι στιν λεγόμενες μή ανεπτυγμένες χώρες. Τα άτομα που είναι κινητικά μή ενεργά έχουν κατά 38% αυξημένο τον κίνδυνο να αναπτύξουν συμπτώματα άγχους, σε σχέση με τα άτομα που είναι κινητικά δραστήρια. 

Μήπως πρέπει να σκεφτούμε ξανά και να μην αναβάλουμε το ξεκίνημα της άσκησης  " από Δευτέρα", αλλά να ξεκινήσουμε από σήμερα;

ΤΑ ΩΦΕΛΗ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΤΑ ΩΦΕΛΗ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΤΑ ΩΦΕΛΗ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ